martes, 18 de junio de 2019

MAKING COMPLAINTS/ PRESENTANDO RECLAMACIONES


■ Pronunciation
Question intonation, mira este cuadro. Las preguntas de sí o no, tienen una entonación ascendente. En cambio, cuando tenemos una w-question, la entonación sube en medio y termina bajando.

■GRAMMAR

-modals: son verbos que transmiten un estado, no tienen significado propio. Siempre van seguidos del verbo con significado en su forma de infinitivo. Se caracterizan porque no tienen todas las formas verbales y porque al hacer preguntas y oraciones negativas ocupan la posición de la partícula interrogativa


■ Role PLay

■ Reading compression

■ Writing
Conversations, letters and e-mails to complain: has an structure with 3 parts. First state the problem:
-can I help you?
-Yes, there is a problem with this CD
-What´s the matter with it?
- It’s scratched// The last two songs are missing´

Second, express your feelings
 -this is unacceptable/ridiculous/wrong
-I’m pissed of (not polite)…./I’m fed up (polite)
An the last one, ask for an action:
-could I sepak with the manager?
-Please, bring us/me some…
-Please, give me a refound.
Please, transfer me… (by phone)
Please, credit me for… (the last hour,…)


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